Búcsú a nyári termőhullámtól

A piruló galóca első városi termőtestét június 27-én találtam, amin nagyon meglepődtem. Nem gondoltam volna, hogy megél a keskeny zöld sávban. Ma az utolsó pillanatban sikerült élőhelyi képet is készíteni róla. Névadó tulajdonsága, a rózsás pír jól látszik a csiga csócsálta tönkön. Amin nincs rózsás árnyalat, az nem piruló galóca. Sok rokon faja van, amikkel összetéveszthető, ha nem figyelsz a színre. 
 A változékony tinóru utolsó példányára már nem számítottam, de mégis ott állt a gyertyánok alatt. Kitartása miatt megérdemelte a fotót. Ezen két gombán kívül csak egy galambgomba duó volt viszonylag friss, de azokról a szúnyogok támadása miatt nem lőttem képet. Ennyi volt a mai gombakínálat. A nyári termőhullám levonult. Jó volt. Örülök, hogy csütörtökön még láthattam Póstelek gombáit is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése