"Futás" a hőség elől

Reggel hétkor indultam el a városi felmérő körre, mert a gyors lefutású második termőhullám elejét dokumentálni akartam a megyeszékhelyen is. Hétfőn Doboz-Szanazugban jártam. Azóta igencsak felgyorsultak a kánikula hatására a kedvenceink. Pislogtam szaporán a tempójukat látva, miközben én lassan bicegtem egyik lakcímtől a másikig. Bár korán indultam el, kellemesen hűvös volt a reggel, de a fák lombja körött lebegő pára igazi fülledt nappalt ígért. Ez pár órával később meg is valósult, tíz után érezni kezdtem, hogy kezdek túlmelegedni. Hazaérve azonnal hűtöttem le magam. A nyár tényleg nem a gombász kedvenc időszaka. Pedig tódulnak elő a szebbnél szebb gombák. A hőség mellett ott vannak a vérszívók, amik folyton támadnak. Ezek ellen zárt ruházattal védekezek, amiben élve fövök meg. Hát, ha valaki könnyed időtöltésnek gondolja a gombák nyomon követését, lehet csatlakozni. Kevesen bírják ki a szúnyog döfködős párolódást. De minden szakma tartogat kihívásokat. Én megszoktam, csak idősödve nehezebben viselem a nyári gombafutamot. Ettől függetlenül ki nem hagynám. Nagyon tanulságos az idei év. Télen lesz mit feldolgoznom. Remélem, az ősz is tartogat meglepetéseket és lesz egy olyan jó időszak mint most is!
A képválogatás elején 2-2 van kesernyés tinóruról és változékony tinóruról. Aztán nemezestinóru, galambgomba, susulyka, védett őzlábgalóca, és zárásként élőhelyi kép, ahol a gyökérkapcsolt gombákat fotóztam. Az Árpád-sor lenti szakaszán a kocsányos tölgyek mellett van gyertyán, hárs, éger és nyírfa is. Ezek mind társulnak a kedvenceinkkel. Kár, hogy az emberek nem becsülik meg ezt a szakaszt. Pedig kis odafigyeléssel tökéletes élmény lehetne.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése