Pósteleken jártam

Legutóbb a nemzeti ünnepen jártam a fő indikátor helyemen. Ideje volt megnéznem. Ezért Atival autóba ültünk és elhagytuk a várost. A kutatóház udvarán parkoltunk le, és Judittal hármasban körbejártuk a mini ellenőrző körömet. Megmutattam neki az elvirágzott ligeti csillagvirágokat. Ati és Judit többször lehagytak, mert én mindenre elszántan fotóztam kedvenceimet. A kora délutáni időpont miatt a napfény erős volt. Jelentősen jobb kora reggel vagy késő délután fotózni, de a "kemény fény" ellenére sikerült pár használható képet készíteni. A nyitóképen a piros túraútvonalról lekapva látható az öreg tölgy, ami bőven kitűnik a kisebb fák közül. Lenyűgöző vénség. Abszolút kedvencem. Évente többször felkeresem. Sajnos gyötri a vízhiány. Koronája folyamatosan épül le, néhány évtizede lehet hátra. Szerencsére a téli viharciklonok nem tettek kárt benne. Ellenállt az erős szeleknek. Kitartása tiszteletreméltó.
 A túra másik sztárja az odvas keltike volt, aminek itteni több ezer töves állománya jobban nézett ki mint a szanazugi. Pedig több esőt nem kapott. Találtam egészen nagy, normál méretű tövet is, amit külön lefotóztam. Ezzel kezdődik a képválogatás. Próbáltam a tömeges megjelenéséről is képet készíteni. Azonban élőben sokkal szebb. Amikor mész a tölgyültetvény mellett és folyamatosan hullámzik a fehér-lila virágtömeg. Varázslatos. Nem tudtam betelni vele. Ide-oda tipegtem és raktam le a kompaktot újabb pillanatokat megörökítve. Igyekeztem a többi tavaszi virágról is új felvételt lőni. Láthatsz martilapuról, tyúktaréjról, salátaboglárkáról és bogláros szellőrózsáról is fotókat. 
 A rövid túra során kevés túrázóval találkoztunk. Judit mondta, hogy hétvégén dugig volt a kastélypark. Sokan keresték fel a népszerű pihenőhelyet. Pedig kerülendő a tömeg. Oké, hogy lehet túrázni a kijárási korlátozás idején, de jó lenne megfogadni a tanácsot, hogy ne menj sok ember közé! Ez egy észszerű tanács, mert tüsszentéssel a vírust tartalmazó cseppek négy méterre is elrepülhetnek. Én a legutóbbi náthámat, ami fél éve volt még ősszel úgy kaptam meg, hogy bolti sorban a mögöttem lévő köhögött és nem zsebkendőbe. Tehát nem véletlenül hangsúlyozzák a mostani járvány idején, hogy tartsuk a távolságot. Legyél körültekintő, vigyázz magadra és a többiekre is. Ha elveszítenéd a szaglásodat és ízérzékelésedet hirtelen, ne mozdulj ki. Lehet, hogy elkaptad az új koronavírust. Inkább maradj egészséges, tartsd be az óvintézkedéseket, hogy élvezni tud a kikeletet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése