Kapcsolódni a természethez

A városlakó ember eltávolodott a természettől, az élete alapjaitól és az élet(e) urának véli magát, közben a termelési láncnak kiszolgáltatott, orránál fogva vezetett fogyasztó, aki komolyan hiszi, hogy pénzéért bármit megvehet. Mennyi tévedés, amikből fájdalmas a feleszmélés! Nekem szerencsém van, mert sose adtam át magam teljesen a társadalom parancsuralmi rendszerének, mindig a partvonalon futkosok és onnan figyelem meg a világot. Könnyedén alakítottam ki kapcsolatot a maradék természettel, mert sosem idegenkedtem az élőlényektől és nem hatott meg a "fúj kakás" tiltás. Mentem a saját nagy fejem után. Ennek köszönhető a blog is, amiben több száz bejegyzés szól a természet és gombák nagyszerűségéről. Irracionális nekem, hogy eljutottunk odáig, ökopszichológiai tanácsadói szolgáltatás nyújt segítséget a klímaszorongásban szenvedőknek, valamint megtanít újrakapcsolódni a természethez. 2010 óta magányos szerzőként dicsőítem az élővilágot és a gombákat, megtapasztaltam, hogy az embereket mennyire is érdeklik mindezek. Alig. A szemléletük teljesen eltorzult, túlingerelt és elkényelmesedett fogyasztókként érzéketlenné váltak a lét finomságai iránt. Fogalmuk sincs, hogy hogyan is kéne lelassulniuk a szemlélődő nyitottsághoz, hogy egyáltalán képessé váljanak befogadni az élet rezdüléseit. Unják. Sötétzöldként leesett állal szembesülök embertársam fogyatékosságával. Látszólag feje a helyén, de képtelen az érzékszerveit és az elméjét használni. Én pedig hiába igyekszem támogatni őt, látom rajta az értetlenséget, majd a türelmetlenséget. Nem megy. Sóhajtok és magányosan folytatom tovább az utam, az anyaggyűjtést. Valami csodalény lennék? Nem. Egyszerűen nyitott maradt az elmém és folyamatosan észlelek. Könnyedén észreveszem az élet finomságait és örökítem meg az apró részleteket. Rutinos ég alatt járóként mit tudok javasolni neked? Hagyd az elvárásaidat a sarokban! A természet erősen roncsolt formában figyelhető meg. Ne számíts azonnal lélegzetelállító élményre! Először csak kezdj el sétálni településed zöld területein lehetőleg kora reggel, vagy alkonyatkor vagy eső után. Most ősszel gyűjts vadgesztenye termést és színes leveleket mint régen gyerekként. Érezd ujjaid között a növényi részeket, a nyirkosságukat, az illatukat. Ez a kezdő lépés. Ha érdekel a folytatás, tarts velem. Én se csináltam másként, csak sokkal korábban kezdtem és ma már pikpak belesimulok a tájba, mert a része vagyok.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése