Plejádok és én


Hajnali fél négykor a Canonnal megörökítettem a Plejádok csillaghalmazt, és a képre odakomponáltam magamat is mint az embert, aki a csillagokat fürkészi. Ez az egyik kedvelt időtöltésem, derült ég esetén rácsodálkozni az éjszaka távoli lámpásaira. A Plejádok, vagyis a mini Göncölszekér gyerekkorom óta az egyik kedvencem. Az év jelentős részében megfigyelhető, vagyis augusztustól áprilisig, előbbinél hajnalban utóbbinál kora este. Télen egész éjszaka látható. Ahogy augusztusban napfelkelte előtt feltűnnek a keleti égen a téli égbolt látványosságai, ugyanígy februárban a nyáriak kelnek fel. Vagyis a csillagképek az aktuális évszak ellenpólusát idézik fel az emberben. Ez egy kis gondolatjáték, hogy minden egyszerre van és csak illúzió a vonalra fektetett életünk. Jókat lehet gondolkozni a csillagok fényében. Hiszen csillagporból lettünk. Az egyetlen földi élőlény vagyunk, ami ennek tudatában van.
A hónap 33. hetén lesz egy programsorozat: Egy hét a csillagok alatt, amihez még lehet csatlakozni a profi és amatőr csillagászoknak, akik vállalják, hogy 10. és 16. közt csillagászati bemutatót tartanak lakhelyükön.
Nekem nincs távcsövem, és nem a csillagászat a fő profilom, így én biztosan nem csinálok bemutatót.
Akit érdekelnek a hónap égi eseményei, én is innen veszem az infókat, vagyis az MCSE honlapjáról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése