Helyzetjelentés

A galambgomba csendéletet a Zselici négy fa túra után fotóztam le a start/cél helyen augusztus 22-én. Somogyban lehetett gombászni, de még jobb volt a helyzet Zalában, ahol a szúnyogok nagyobb száma is jelezte a több vizet. Most hétvégén, ha nem lenne őrült kánikula és nyugaton lennék, akkor Zalát választanám gombászatra. Mindig érdemes megnézni a talajnedvesség térképet, illetve követni több gombász fórumot. Ezek alapján el tudsz igazodni. Az idei nyárral viszonylag szerencsénk volt, mert a rendkívül száraz tavasz után adott elég vizet. Én is örülhettem két jó termőhullámnak a háztájiban, példának egy júliusi beszámoló. Nincs hiányérzetem. Sajnos hétvégén túlságosan meleg lesz a terepjáráshoz. Én a hűvös szobában fogom átvészelni a hőséget. Az évek során olyan lettem mint a kedvenceim, csak árnyas, kellemes hőmérsékletű helyeken érzem jól magam. A napsütés és meleg kikészít. Azonban a hidegfront utáni enyhébb időt ki fogom használni és hozok nektek friss természetfotókat. Gombákról új képeket nem ígérek, helyben nem esett elég eső augusztusban. Kívánom nektek, hogy jól teljen a hétvége és újult erővel induljatok neki az év kilencedik hónapjának! Kedden már szeptember elseje lesz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése