Négy könyv; négy terület, amik fontosak számomra

Az előttem lévő négy könyv jól reprezentálja azokat a témákat, amelyek aktuálisan foglalkoztatnak engem. A gombahatározó a szakmám alapkönyve, amit most azért vettem elő, hogy frissítsem az oktatási anyagomat, mert ősszel új online tanfolyamot indítok el.
Réthy Zsigmond könyve a tájtörténetről szól, hogy hogyan alakították át az előttünk élt népek a gazdálkodásukkal, aztán a mi őseink a folyószabályozással a természetes tájat, miközben reagáltak a kisebb klímaváltozásokra is. A jelenkori "nagy" klímaváltozás olyan kihívás, ami mindent embert érint és kollektív/globális cselekvés nélkül garantáltan káoszba dönti aktuális civilizációnkat.
A zsarnokságról olyan fontos, hogy már 2017-ben írtam róla, és ezt a cikkemet linkeltem is a jobb oldali sávban, kérlek, nyisd meg és olvasd el a könyv rövid összefoglalóját! Igen, az ember társadalmi lény, szüksége van egy nagyobb struktúrára a létezéshez, mert különben minden anarchiába fullad, de nagyon fontos észben tartani, hogy az anarchia ellentéte a zsarnokság, ami másként rossz mint az anarchia, másként tesz tönkre minket. És most mi zsarnokságban élünk. Ha elolvasod a könyvet, egyből rá fogsz jönni, hogy az igazat szóltam. A jelek számodra is látható válnak. 
A negyedik könyv a bennem élő alkotóhoz szól, mert fontosnak tartom az önkifejezést, és a tapasztalataim megosztását a fejlődésem érdekében. Az írás folyamatos gondolkozás, ami igénybe veszi az elmét, csúcsteljesítményre sarkalja az agyvelőt. Művészként tényleg négy fő tevékenységem van: figyelni, emlékezni, összegezni és közölni. Engem nem szédít meg a hatalom és a vagyon. Önmagam felé is erős kritikával fordulok. A művészet a világ értelmezésének fontos metódusa, vagy odafigyeléssel műveli az ember, vagy ne is kezdjen bele. Van hová fejlődnöm. Úgy érzem, hogy ez az egy életem nem is elég a teljes felnövésemhez. Ez azért pech, de ennek tudatában sem adom fel. 
A négy terület közül kettőt minden nap művelhetek, azokra közvetlen ráhatásom van, míg kettő olyan nagy, hogy csekély közvetett hatással bírok azokon. A klímaváltozás kapcsán egyéni szinten mindent elkövetek, hogy csökkentsem az általam okozott károk mértékét, és a zsarnokság ellen is a magam hatókörén belül felszólalok.
A gombák és az alkotás napi szinten elérhetők számomra és szívesen foglalkozom mindkettővel. Ezekre érdemes fókuszálnom, hogy ne emésszen fel a frusztráció. Garantáltan nem leszek hős, de cselekvő emberként mindennap megnyilvánulhatok, és ez emberhez méltó cél.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése