Zöld pasztilla

Május 18-án az esős idő hatására számos korhadékbontó indult be, így tobzódásukban gyönyörködhettem a Csaba parkban. Kíváncsi voltam, hogy mi maradt a gombabummból. Sajnos a május nem adott elég csapadékot, és a szél hatékonyan szárította ki az élőhelyeket, így inkább egy jó sétára gondoltam, amikor leszálltam a buszról az iskolacentrumnál. Csak pici remény élt bennem, hogy a kedvenceim mégis meg fognak lepni. Sikerült nekik, mert hosszú évek várakozása után végre Békéscsaba területén is felbukkant az óriás harmatgomba, amit a képválogatás elején láthatsz. A nap és a hónap fénypontja lett a régóta vágyott gomba, ami termesztési kísérletből vadult ki a 70-es vagy 80-as években. Azóta terjed hazánkban. A másik kellemes meglepetésről nem készítettem fotót. Sikerült ehető, friss gombát találnom, ízletes csiperkét. Tökéletes, nyűmentes termőtesteket gyűjtöttem. Új gomba és jó gomba, valamint kellemes séta egy kis bolondozással a felnőtt játszótéren. Kipróbáltam az egyik edzőeszközt. Jót szórakoztam. Abszolút pozitív mini túrám volt. Ezért neveztem el zöld pasztillának, vagyis gyógyszernek. A jó közérzethez nagyon kell a mozgás szabad levegőn. Lásd képválogatást, élén az óriás harmatgombával.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése