Kikeletre hangolódva

Ma kinyomtatom és kedden a gombavizsgálómnál kirakom a tavaszi gombás plakátot, amin hat kép saját. A nagyszerű 2018-as szezonban sikerült végigfotóznom a feltűnőbb tömlősgombáinkat. Még a mulcslakó kucsmagomba is előkerült, de annak fotója életlen lett, így netről töltöttem le képét, ahogy az alsó három bazídiumos gomba fotóját is máshonnan kölcsönöztem. Idén igyekszem ezen fajokról is értékelhető felvételt készíteni, ha rájuk akadok. Egyelőre jók a kilátások, a szezon biztosan beindul, de a közel jövő már kétséges. Rossz előérzetem van, könnyen lehet, hogy az idei tavasz is száraz lesz. A berobbanó aszály a feltámadó széllel együtt egy hét alatt képes leütni a kucsmagombákat. Azonban elhessegetem a nyomasztó rémképeket és inkább a jelenre koncentrálok. A gombásztársak már felfedezték az első fejlődő cseh kucsmagomba termőtesteket. Még kicsik, nem kell rohanni kosarat lengetve. Nemzeti ünnepünkre lesznek szedhető méretűek. Szépen megnyúlik a tönkjük, ha meleg marad az idő. Hideg verzió esetén az avar alatt a kucsmájuk nő nagyra. A lényeg, hogy én majd csak pénteken, ötödikén nézek rájuk a lakcím széléről szemlélődve. Ilyenkor nagyon könnyű agyontaposni a fejlődő "láthatatlan" kucsmagombákat.
A múlt heti melegebb idő más gombákra is hathatott. Hónap közepén kökényeseknél és kertben szilvafák környékén a tövisaljagomba is felbukkanhat. Most a fás élőhelyeket az osztrák csészegomba uralja. Szép fotótéma, érdemes miatta is kimozdulni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése