Megmenekültek


Pénteken készítettem a beállított fotót a kis ligetemben, mert sehogy sem sikerült virágzó ibolya közelében cseh kucsmagombát találnom, így egy termőtestet felkaptam és leraktam a virág mellé. Egyébként semmit sem nőttek a kucsmagombák, sőt száradásnak indultak! Aggódtam, hogy lesz-e eső. Nagy szerencsénkre a hidegfront hullámot vetett, aminek eredményeként esőt kezdett gyártani és pont a keleti országrész felett. Egész nap esett. A mélyben még van víz a talajban, de a felső húsz centi meglepően gyorsan kiszáradt. Benyúltam az avar alá pénteken és száraz volt a föld. Most viszont jó nedves lehet. Hagyom a termőtesteket regenerálódni és majd 19-én térek vissza a ligetembe. Sajnos a hosszútávú előrejelzés alapján a március többi része is száraz-hideg lehet. Tehát a mostani hétvégén lesz igazán érdemes kimenni a terepre cseh kucsmagombát gyűjteni. Azonban ne feledd, alaposan meg kell főzni és még így is előfordulhat egyéni érzékenység!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése