Aurora borealis


Egész este látszott a sarki fény hazánkból, de én hajnali háromkor ébredve rohantam ki a kertbe, hogy megörökítsem. Fél négy körül a pirkadat fényébe kezdett beleveszni, holott még bőven tart a G4-es erősségű geomágnesen vihar, amilyen erősségűre utoljára 2003-ban volt példa. A sarki fényt előrejelző alkalmazás szerint szombat reggelre ért volna ide a napkitörés. Én ezért keltem hajnalban. Aki viszont már naplemente után az ég alatt volt városoktól messzi helyen pazar élményben gyönyörködhetett észak felé figyelve, mert nemcsak rózsaszín, hanem zöldes is volt az égi látványosság, akárcsak az északi sark közelében.
Boldog vagyok, hogy nem maradtam le róla és háromkor spontán felébredtem. Egyből rohantam ki a kertbe pizsamában a hajnali 9 Celsius fokkal mit sem törődve.
A városi fényszennyezés miatt szabad szemmel nem láttam, de a kamera kijelzőjén nagyon is látszott. Az egymás után készült fotókon pedig a mozgását is ki tudtam venni.
Rákattintva a képre nagyban nézheted meg és akkor feltűnik neked, hogy a Cassiopeia csillagképpel együtt fotóztam le a sarki fényt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése