A gombász árnyéka

Hazafelé sétálva a gombákat keresgélve vettem észre a pár darab ízletes csiperkét Agaricus bitorquis. Pont a hátam mögül sütött a Nap, így az árnyékommal úgy takartam ki a termőtesteket, hogy a mellkasom területén legyenek. Ha rákattintasz a képre, akkor nagyban tudod megnézni és valóban jól láthatod a csiperkéket.
Az ízletes tipikusan a még kellően nedves talajból tőr elő már kinyílott kalappal, hogy a szárazabbra fordult időben még gyorsan el tudja szórni a spóráit. Ez az első lépés a zárt termőtest felé vezető evolúciós úton. Léteznek már félig bezárt termőtestű csiperke fajok is. Az egyikről, Agaricus deserticola külön cikket írtam 2016-ban.
Sok írásom szól a csiperkékről, hiszen az egyik legfontosabb gomba nemzetség, és a világszinten legnagyobb mennyiségben termesztett gomba a kétspórás csiperke A. bisporus.
Pár nappal korábban a csiperkék fontossága kapcsán még egy plakátot is összeraktam, amit ha még nem töltöttél le, érdemes megtenned. Nálam a vizsgálóban megtekinthető.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése