Póstelek gombái késő őszi napsütésben

Vasárnap délután a köd magasabbra szállt és vékony rétegfelhőzetként takarta az eget. Hiába vártam, nem szakadozott fel. A ködfelhős időben egészen más hangulatú képek készültek mint ma, amikor derült kék égen gurult át rövidülő pályáján a Nap. Ki nem hagytam volna a csodás őszi időben a gombászást. Nagyon élveztem a vasárnapi gombatúrát is, de a napfényes mai még jobb volt. A szebbik arcát mutatta a november. Egy ilyen napon ki tudna bármi rosszat mondani a tizenegyedik hónapra? Aki ki tudott menni a szabad, bizony jól járt. Péntek délelőtt tutira sok hobbi gombász lesz a vizsgálóban. Én magam is sokféle gombát láttam és fotóztam. Ati szedte az olajszínű csigagombákat. Kitört belőle a hasgombász. Nekem bőven elég élmény volt a termőtestek csodálata. Sikerült szebb élőhelyi fotót készítenem a petrezselyemgombáról. Sajnos pénteken hidegfront érkezik, ami észak-nyugat felől ránk húzza a sarkvidéki hideget. Fagyni fog hajnalonta. Igaz, mostanra vastag avartakaró borítja a gombákat. Talán megússzák a tél első csapását és még jövő héten lehet gyönyörködni a kedvenceimben. Jó lenne fodros papsapkagombát fotózni. Ma sem sikerült rálelnem. Pedig gyakori. Remélem, lesz még egy esélyem rálelni és lefotózni.
Lásd a képválogatást.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése