25 gombafaj termőtestei az asztalon


Negyed egykor fotóztam le a vizsgáló asztalt, amin 25 faj termőtestei gyűltek össze. Hatot még én szedtem pénteken és hoztam magammal, tizenkilencet a hobbi gombászoknak köszönhettem, akiknek a mini gombakiállítást csináltam. A kiállított termőtestekkel lehet a legjobban szemléltetni az éppen termő fajokat és hasznosak az ismeretterjesztésben. Ami érdekes volt, hogy 9 ehető és árusítható gomba került az asztalra: júdásfülgomba, erdőszéli és mezei csiperke, mezei szegfűgomba, lilatönkű pereszke, szürke tölcsérgomba, fenyő-pereszke, téli fülőke, gumós tuskógomba. Sikerült bemutatnom két amatoxin tartalmú gombát: gyilkos galóca és rózsás őzlábgomba, valamint muszkarin tartalmúakat is: parlagi és viaszfehér tölcsérgombákat. Mérgező volt még a karbolszagú csiperke. Kiváló csemegegombák táborát erősítette az óriás tölcsérgomba és gyapjas tintagomba. Egyéb gombák voltak: őzlábgalóca, ami védett, márványos pereszke, rozsdasárga tölcsérgomba, csalóka pereszke, nyárfa pereszke, ragadós bocskorosgomba, selymes döggomba, lágypereszke faj és pöfeteg faj. A mai gyűjtemény változatos és tanulságos kavalkádja volt a gombáknak. Akik láthatták, szerencsések voltak.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése