Trópusi nap

Reggel negyed hatkor egészen véletlenül kinéztem a verandáról az égre és dél-nyugaton óriási, dupla szivárványt pillantottam meg. Olyan nagy volt, hogy a képre csak a fele fért rá. Ámulva csodáltam tündöklését és elhalványulását a ránk húzódó esőben. A természet játéka, hogy Medárd napja gyönge zivatartevékenységgel indult szülővárosomban. A tegnapi viharos időjárás lezárása volt a reggeli eső. Vasárnap többfelé tomboltak erősebb zivatarcellák az országban, amik szerencsére minket elkerültek. Azonban a légkör egy hullámzó frontzónának köszönhetően alaposan fel van kavarodva és ez kiegészülve a magasan járó Nap erős sugárzásával képes heves viharokat létrehozni. Miközben írom a bejegyzést, távolodó felhő morajlását hallgatom. Este ismét érintette a városomat egy kisebb zivatar.
Alkonyatkor is lefotóztam az eget, mert a szobába narancsos fény szűrődött be. Megnéztem az okát, és lenyűgözött az ég látványa. A trópusokat idézte fel előttem, távoli tájakat, ahová nem jutok el, mert egyik sem fehér embernek való vidék. Azonban a nyár elhozza nekem a fülledt, zivataros napokat. Hihetetlen, hogy Medárd napján az időszaknak megfelelő időjárás van. Az év 24. hete a dél-nyugati áramlásnak köszönhetően végig zivataros lesz. Végre enyhülhet a nagy szárazság és erőre kaphatnak a kedvenceim. Ha le tud esni 30 mm, a párás levegővel együtt elégséges lesz pár tucat fajnak a termőtest képzéshez. Érdemes lesz terepre menni, mert lesz mit fotózni, szedni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése