Békéscsaba gombái

Most csak ilyen kutyafuttában készült bénácska terülj-terülj asztalkám fotóm van a városban élő fantasztikus gombákról. Erőnléti sétára mentem, nyolc kilométert tettem meg, és közben azon kaptam magamat, hogy kapdosom fel a gombákat. Fotózni az alacsony napállás miatt, későn indultam el, nem tudtam. Csak ügyetlenkedtem volna a gép beállításával. Amiért mégis megosztom a képet és rakok ki bejegyzést, az a kép majdnem közepén lévő gomba miatt van, ami a piruló galóca Amanita rubescens. Van még egy extra gomba a válogatásban, a rózsáskalapú tinóru Rubroboletus legaliae. Ez a két faj teljesen új nekem Békéscsabán. A medárdi esők igazi erdei nagyágyúkat is előcsaltak. Holnap direkt gombászni megyek és alaposan körülnézek. Csak megjött a vágyott termőhullám. Nem kell hegyre mennem, helyben vannak a gombacsodák.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése