Gombaklub

Bazídiumos gombákból a következő nemzetségek képviseltették magukat: Agaricus, Agrocybe, Amanita, Boletus, Clitocybe, Collybia, Gymnopus, Inocybe, Laccaria, Lactarius, Lepista, Leccinum, Marasmius, Mycena, Pluteus, Polyporus, Psathyrella, Russula, Scleroderma, Xerocomus, Zelleromyces(?). A tömlősgombák közül egy Peziza csészegomba fajt találtam. A gombák mellett még egy a Myxomycetes osztályba tartozó nyálkagombát is begyűjtöttem.
A meghatározott fajok listája: Agaricus bitorquis ízletes csiperke, Agrocybe cylindracea déli tőkegomba, Amanita vaginata szürke selyemgomba, Boletus erythropus céklatinóru, Boletus impolitus okkerszínű tinóru, Collybia fusipes árvégű fülőke, Gymnopus dryophilus rozsdásszárú fülőke, Inocybe rimosa kerti susulyka, Laccaria laccata húsbarna pénzecskegomba, Leccinum duriusculum nyárfa-érdestinóru, Marasmius bulliardii feketeközepű szegfűgomba, Mycena acicula narancsvörös kígyógomba, Psathyrella candolleana fehér porhanyósgomba, Russula foetens büdös galambgomba.
A pénteki gombaklubot egyetlen érdeklődő tisztelte meg a jelenlétével. Bár jót beszélgettünk, megosztottuk egymással gombász tapasztalatainkat, bennem mégis hiányérzet alakult ki, mert több emberre számítottam. Ha az egész napot egy célnak szentelem, és annak érdekében minden tőlem telhetőt megteszek, akkor törvényszerű, hogy kudarcként éljem meg a soványka végeredményt. Az egész Gombamánia még mindig "one man show", nem tud létrejönni a gombaklub, amire pedig a blog url címe utal. 

2 megjegyzés:

  1. Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.

    VálaszTörlés
  2. sajnalom hogy csak egyetlen jelenkezod volt a bemutatora habar megis +1000 latogatoja van az oldaladnak, viszont nem tudom megalni en se szo nelkul.
    Mifelenk minden nap esik az eso is, tehat gumicsizmaval, esokopennyel felszerelkezve en is kint voltam a hetvegen gombaszni. Besetaltam ugy a legelot mint az erdot is es biza enyi tipusu gombat sose lattam egy helyen, sorolni nehez mivel legtobjet nem is ismerem csak hozzavetolegesen viszont volt boven mezei szegfugomba es csiperke, az erdon meg vagy 4 tipusu galambgomba, 3 tipusu tinori, ozlabgomba, vay3 tipusu galoca, vagy 4-5 tipusu tintagomba, likacsosgombak, apro "marasmius" tipusok, retgomba, csengettyugombak, valami "armillaria" fajta, valami erdei pofeteg, valami barnas-narancs tejelogomba ...
    viszont amire vartam hatha lesz azt nem talaltam: rokagomba meg a sarga gereben meg nem jelent meg mifelenk.

    VálaszTörlés