Emlék 2016-ból

2016. április 9-én egy autóban négyen átmentünk a Szigethegységbe medvehagymát gyűjteni. A Béliben kezdtük a napot, bementünk a patakvölgy gyertyános-bükkösébe a zöld kincsért. Hamar végeztünk, így átnéztünk Királyerdőbe. Nem akartuk a medvehagymát túl sokáig fonnyasztani az autóban, kora délután hazaindultunk. Maradt időnk megállni a kis ligetemnél. Tibi, gombásztársam egész nap a kucsmagombákat emlegette, hogy mennyire szeretne találni. A helyi lakcímem ligeterdőre hasonlító állomány, ami jó élőhelye a tavasz ászainak. Ezért sem lepett meg, amikor Tibi fattyú után ízletest is talált. Nagy volt az öröme. Egy kis marékkal szedett a finomságból. Én meg csak fotóztam a gombaszépségeket.
Nagyszerű élményeket adott az öt évvel korábbi áprilisi nap. Szerencsés vagyok, hogy 2013-2019 között aktívan gombásztam és több mint százszor jártam a Szigethegység erdőiben. Rengeteg emlékem van, amik melegen tartanak a krízis idején. Lásd a képválogatást. Újraszerkesztettem a fotókat, amiket a HP MZ67-es kompakttal lőttem. Nagyon egyszerű gép volt, de nélküle nem lennének fotóim a gombatúráimról.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése