Végkimerülésig: GOMBA


A gyulai gombavizsgálóban készült a kép. A napi gyűjtésekből összecsipegetett bemutató termőtestek láthatók rajta. Több mint harminc faj jött össze, amik jól érzékeltették Kétkörösköz októberi gombakínálatát. Több ehető faj is volt az asztalon: ligeti csiperke, mezei csiperke, nagyspórás csiperke, apró csiperke, ízletes csiperke, déli tőkegomba, mezei szegfűgomba, nagy őzlábgomba, karcsú őzlábgomba, rózsástövű fenyőtinóru, molyhos tinóru, lilatönkű pereszke, és persze néhány mérgező is: karbolszagú csiperke, tintaszagú csiperke, begöngyöltszélű cölöpgomba, sárga kénvirággomba, és egy gyanús susulyka is. A többiek az ehetetlen vagy nem ismert étkezési kategóriába tartoztak, pl. a két pókhálósgomba, amely nemzetség egyik fajának termőtestét sem tekintjük ehetőnek.
Abszolút izgalmas, pörgős nap volt. Dél körül még visszaért két gombász a délelőtti köréből. Utánuk kezdtem el a vizsgáló takarítását. Ekkor tudtam csak elmenni ismét rendbe rakni magam. Délelőtt csak egy kis rövid szünetem volt, mert folyton jött gombász vagy érdeklődő. Tényleg dübörög a gombaszezon. Miután kivitettem a 20-25 kilónyi "rossz" gombát, fél egykor elhagytam a piacot és elmentem kiszellőztetni a fejemet a Csigakertbe. Egy órát üldögéltem az esőben, élveztem a gombáimnak oly kedves időjárást. Majdnem elaludtam. Imádom az eső hangját. Aztán feltöltődve a föld energiával elindultam hazafelé. Persze Csabára érve még megnéztem a gyilkos galóca lakcímét. Lásd a következő bejegyzésben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése