Tíz nappal később

Április 19-én jártam a Csabaparkban, és esők után visszatértem körülnézni. Egyből a májusi pereszke lakcímére mentem, ahol a déli verőfényben a séta első fotóját elkészítettem pont a pereszke frissen előbújt termőtesteiről. Ennél jóval több van, akár szedhettem volna is belőlük, de csak fotóztam. Innen pár méternyire van egy fattyú kucsmagomba lakcím, és megtaláltam a rekord gyorsasággal kinőtt és az erős napsütésben már elnyíló termőtesteit ennek a fajnak is. Aztán nyakamban a nagy géppel, testemen a mobil irodámmal (a hátizsákban a kis kamera is ott várakozott) további helyeket néztem meg. Kerestem az ízletes kucsmagombát, mert kell lennie a Csabaparkban, de a látásom nem volt a topon. Profi rejtőzködő. Érdekes, fattyúból többet is észrevettem, de ízletest egyet sem sikerült megpillantani. Pedig a két kucsmagomba élőhelyigénye megegyezik, ligeterdei fajok. Bár úgy tapasztaltam, hogy a fattyú a kissé vizesebb foltokon jön elő és nagyon gyorsan, de nem annyira vízigényes mint a másik nemzetségbe tartozó és elsőnek termő cseh kucsmagomba. Nem adtam fel, még kajtatni fogok ízletes után. Annak örülök, hogy láttam sötét és fakéreg kucsmagombát, vagyis idén négy kucsmagomba fajhoz van eddig szerencsém, ami az év első negyedévének pocsék csapadékadatait ismerve, egész jó! Sőt, csodálatos. Örömteli, hogy országszerte beindultak a kucsmagombák. Ez egy csoda. És amint a nyitóképen látható, a májusi pereszke is. Vasárnap május elseje. Egyik ámulatból a másikba pottyanok. A gombák kitartása lenyűgöző.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése