Négy éve

Négy éve a névnapomon gombaklub volt a könyvtárban. A tömlősgombákról tartottam előadást és szerencsére akadt pár friss gomba is. Sikerült fakéreg, ízletes, fattyú kucsmagombát és óriás papsapkagombát vinnem, egyik gombásztársam hozott az utolsó csehek közül egyet. Pedig az időjárás nyáriasan meleg volt, és eső is csak szórványos záporok formájában érkezett. Bármennyire hihetetlen, de előjött a melegkedvelő őzlábgalóca, lásd képválogatásban, amit 2018. április 20-án találtam az öntözött réten, ahol a nyüves májusi pereszkéket is fotóztam. A meleg idő kedvezett a gombalegyeknek. Nagyon fura, de sokkal jobb volt a 2018-as tavaszi szezon. Az utolsó hóesés március 23-án volt. Másnap hófoltok közt keresgéltem az első cseh kucsmagombákat. Aztán egy hétre rá a berobbant nyárias időben hibátlan példányokat szedhettem fel. Az áprilisi meleg utóhatásaként május 9-re már bőven akadt hegylábi tölgyesekben odaát nyári vargánya, piruló galóca. Aztán a szárazság leütötte pár hétre a szezont, amit szinte felrobbantott a hatodik hónap elején érkezett két mediterrán ciklon. Június 15-én a Mecsekben gombásztam, ott készült az utolsó kép. Tiszta őrültek háza volt. Fejcsóválva figyelem a 2022-es szezon tavaszi részét és tippelni sem merek, hogy mi jön később. Lásd a képválogatást 2018-ból.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése