Lemezoldali fotó

A májusi pereszkéről csináltam a gombász csoportomba egy rövid videót, amit a csatornámra is feltöltöttem. A videó rövidsége miatt nem fordítottam fel termőtestet, de pár perccel később a fotózás során egyet kivettem, hogy legyen képem a lemezeiről is. Kérlek, kattints a képre, hogy eredeti méretében láthasd és meg tud figyelni a májusi pereszke lemezállását. Egészen sűrű állásúak, fehéresek, mivel a spórapor fehér, világos színűek maradnak és a tönköt pereszkefoggal érik el. Ezt leginkább a kezedbe adva a termőtestet lehetne szemléltetni. A lényeg, hogy a májusi pereszke eléggé karakteres megjelenésű és erőteljesen lisztes aromájú gomba. Direkt a kivett termőtestet alaposan megszaglásztam, hogy ismét memorizáljam az "illatát". Jó gomba, kiadós. Érdemes megismerni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése