A gombamániás házi kedvence

A majdnem teljesen fehér valami a fotón a kétspórás csiperke micéliuma, vagyis a gomba a maga valójában. A barna dolgok a táptalaj részei, amit átszőtt és jelenleg is emészt a csiperke. Mostanra lefedtem a gombát a takarófölddel, ami Ph semleges tőzeg. Az öntözés kimaradt, mert elég nedvesnek ítéltem meg a tőzeget. Semmi kedvem vízbe fojtani a gombát. Majd akkor öntözök, vagyis kézi permetezővel párásítok, amikor megjelent a tőzeg felszínén a micélium, és abban borsónyi méretűek a termőtest-kezdemények.
Szívmelengető látvány a csiperkegomba-termődoboz. Amikor kibontottam, megtapogattam a fólián keresztül a termesztőközeget és a gombát is. Jó érzés ehető gombával megosztani az életteremet, és
igazi gombamániásként nagy öröm nekem, hogy gombát nevelhetek a szobámban a tél közepén! (Természetesen penészgombák mindenütt virgonckodnak a házban.) Normális esetben termesztett csiperke csak a boltban van. Azonban egészen más élményt fog adni a frissen szedett csiperke. Ha jól tippelem, születésnapomon megehetem az első hullámát a termőtesteknek. 
A csiperkegomba-termődobozhoz egy hirtelen ötlet vezetett el, gombát akartam termeszteni, pontosabban elszántam magamat rá, hogy megismerkedek élőben a gombatermesztéssel. Ide-oda futkostam a világhálón. Keresgélés közben leltem rá a Champex Kft. honlapjára. Itt egyből szintet lépett az ötletem és írtam egy levelet. A levelezés vége egy barter-üzlet lett. Állásinterjú miatt Budapestre kellett utaznom. Ez volt az elsődleges célom, a másodlagos a Champex Kft. volt. A BKV egyik buszjáratával eljutottam a XXII. kerületbe. Hihetetlenül mázlista voltam, mert hétfőn nagyon kellemes időjárás volt. Azonban a pincében az állandó hűvös fogadott, és finom, parfüm minőségű gombaillat. Elégedetten szimatoltam. Télen jó gombaillatot érezni az egyik legjobb meglepetés. (Az előző bejegyzés fotóján a termesztőzsákos pincerész látható.) Tehát ott álltam a gombamániások "édességüzletében" és tejbe tökként vigyorogtam. Szerencsére a kedvenc témám miatt gördülékenyen pergett a nyelvem, és tökéletes interjút készítettem. Ez az alapja a következő írásomnak, aminek adhatnám azt a címet is: Röviden a gombatermesztésről.
Folyt.köv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése