Az élet jó dolgai

Nehéz és gyötrelmes időszakba csúszunk bele és részben a saját figyelmetlenségünk miatt. Lett volna rá többször lehetőségünk, hogy mérsékeljük a károkat, de a kényelem és a félelem megbénított minket. Mindennek ára van, amit előbb-utóbb megfizetünk. Azonban a próbatételek idején muszáj kapaszkodnunk valamibe, hogy megőrizzük józan eszünket és tetterőnket. Az aktív cselekvés oldja fel a bénító és életemésztő félelmet és a mérgező érzéseket. Igenis a legsötétebb órákban is van mire emlékeznünk, van mit útjelzőként használni! Én mint szabadúszó kreatív ember folyton a társadalom peremén élek és sose volt könnyű életem. Például sose voltam nyaralni és nem is lesz rá soha lehetőségem, de eleve anyaggyűjtő szemlélettel rendelkezve minden éber pillanatomban a kreatív projektjeimhez keresek felhasználható élményeket, tudásmorzsákat stb. Csak egy állíthat meg, a halál. Születtem és meghalok. Ezért választottam fekete-fehér önportrét, ami az utóbbi időkből az egyik kedvenc önarcképem, mert sikerült megörökítenem a ragyogó örömöt az arcomon, a szememben. Igen, az életben az egyik legjobb dolog, hogy vége lesz, mert az élet teher. Egyszer részletesebben is kifejtem. Azonban tény, hogy a halál mindennek súlyt ad. A kezdet és a vég keretezi létezésünket és a vég felszólít minket, hogy jól gazdálkodjunk életidőnkkel. Az egész Gyűrűk urából egyetlen egy mondat ragadta meg figyelmemet: "Nem az számít, hogy mennyi időnk van, hanem hogy mire használjuk fel."
A második leglenyűgözőbb tény azután, hogy felfogtam egyszer élő élőlény vagyok, a világegyetem. Gyerekkorom óta imádok a csillagokban gyönyörködni és könnyekig meghat, hogy a naprendszerünk benne van a Tejút galaxisban. Azonban nagyszerű csillagvárosunk csak egy a sok milliárdnyi galaxis között! Felfoghatatlanul hatalmas képződmény az univerzum! Egyszer megpróbáltam elképzelni a méreteit, de a képzeletem feladta. A fotómon a téli égbolt egyik látványossága, az Orion-köd látható, ami az Orion csillagkép egyik kis távcsővel is könnyedén megfigyelhető ékessége. Ez egy csillagkeletkezési régió, anyagából formálódnak az új csillagok. Sajnos fényszennyezett településeinkről lehetetlen az esti égboltban gyönyörködni. Pedig jót tenne a mentális állapotunknak, ha láthatnánk a vezérlő csillagainkat.
A településekre korlátozódó életmódunk miatt elvágtuk magunkat az életünk alapjától, a természettől. Sok száz remek fotóm van a zöldről, hirtelen kaptam ki az egyik kedvencemet, császárgalóca tojás és galambgomba kettőse gyertyános-tölgyesben nyáridőben. Ez egy gyönyörű pillanata volt az életemnek. Ezért olyan szép a kép, mert átjárta az öröm. A természet és benne az erdei ökoszisztéma: csoda. Az élet változatossága káprázatos. Nagyon nagy gond, hogy a gyermekeket nem visszük a lehető legkorábban a zöldbe és nem ismertetjük meg őket az élet értékével, hogy minden élő értékes és ők maguk is azok. A fel sem épített önbecsülés nagyon sok nyomorúságunk eredője, ahogy a természet esztelen elpusztítása is! Minden mindennel összefügg. 
A földi élet, mivel a bolygónknak nem volt sokáig védő légköre, az ősóceánban alakult ki. A víz az élet alapja. Felbecsülhetetlenül értékes! Az előző képen lévő gombák is a nyári záporoknak köszönhetően tudtak teremni, hiszen a termőtesteik víztartalma igen magas. Sajnos a vízzel pazarlóan bánunk, és nem figyeltünk oda, hogy globálisan kéne kezelni a felhasználását és odafigyelni a klímára, valamint békén hagyni az öreg erdőket, és tavakat létrehozni, vagy egykori árterekre kivezetni a vizet és így tovább. Most pedig a pánik kerülget minket, mert utolért minket a saját ostobaságunk. Igen, mindennek ára van. És most fizetünk!
Pedig csodálatos agyvelőnk, megfigyelő képességünk számtalan tudományt hívott életre, amik segítségünkre lennének, ha a tömegember is méltóztatna tájékozódni és nemcsak "Gyuri bácsiktól és Marika néniktől" fogadná be az aktuális konteót, aminek se füle se farka, totál értelmetlen katyvasz és csak fokozza a káoszt, a bizonytalanságot, az eszünket romboló félelmet! Ne fokozzuk a bajt, hanem csökkentsük! Kérlek, tájékozódj! Van időd. Ne hazudj nekem. Van időd. A tudás elérhető! A 21. század áldása lenne, ha az emberek a tudományokhoz, a kutatókhoz fordulnának kérdéseikkel és nem merülnének bele konteók gyártásába.
A tudományokkal rokon nekem az irodalom, hiszen a beszéd, a leírt szavak, a feljegyzéseink adják a tudásbázisunkat. Nagyon fontos az írott szó, az egyik alap módja a tudás átadásnak. Én mint blogger főleg a szívemen viselem az igényes ismeretterjesztést. Amerre nézek a műhelyemben, mindenfelé könyvek. Íróként az első dolgom volt nagyon sokat olvasni! Éveken át vegyesen olvastam szépirodalmat, lektűrt és ismeretterjesztő könyveket. Mindent. Több százat. Ennek köszönhetem a választékos stílusomat és a folyamatos gondolkozás képességét. Bőven pakoltam tartalmat a fejembe, hogy gazdag értelmű ember lehessek. A tárolt információk alkotják személyiségem 40%-át. Bizony nagyon fontos az értő olvasás, a jó memória, és aztán a tudás rendszerbe foglalása és tudatos felhasználása. Ez a téma nagyon messzire mutat, a jövőnkbe!
Emberek. A kapcsolatok. Bajtársiasság. Mennyi minden jut eszembe, öröm és bánat. Persze én se vagyok egy könnyű eset! Tudok a nehéz természetemről, aminek megvan az oka. Sajnos zsenge koromban ért néhány trauma, amik eredendően derűs és lendületes személyiségemet eltorzították. Ennek ellenére igyekszem jót cselekedni és jót hátrahagyni és emberi kapcsolataimban a kölcsönös együttműködésre törekszem, hogy a másik fél értékkel gyarapodva lépjen ki tőlem. Megrögzött idealista vagyok. Jobb szeretem jól érezni magamat, amihez elengedhetetlen a jó érzés. Tehát nem megjátszott a kedvességem, amivel nyitok. Aztán előfordul, hogy "felrúgnak", olyankor nagyon szomorú leszek, mert a "fair play" az ideám. Nem nulla összegű játszma az élet. Nagyon nem, hiszen minden körbeér. Szintén egy-két könyvre való témát pendítettem meg...
A csalódások, a sokféle élet adta furcsaság elviseléséhez, feldolgozásához elengedhetetlen a humor. Egyértelműen a jó dolgok közé tartozik. Sokat nevetek, mert jelenleg feltorlódtak az abszurd elemek az életünkben. Nagyokat nézek, ahogy minden fejre áll. Szomorú, hogy sokan a rögzült gátlásaik miatt képtelenek a humorra és ezért pótszerekhez nyúlnak, például alkoholhoz. Lehet, hogy bolondnak tűnök, amikor kuncogok a bajszom alatt, de ilyenkor méregtelenítek, ártalom csökkentek, vagyis a saját jól felfogott érdekemben cselekszem. A nevetés gyógyszer. A humor kellemesen átmozgatja az elmét és felszabadító érzést hagy maga után. Kérlek, gyakorold! Jót fog tenni.
A pihenés, kikapcsolódás, nyugalom szintén alapvető dolgok az életünkben! Nem tudunk folyamatosan pörögni, teljesíteni. Igenis nagy szükségünk van a lazításra. Napközben ezért élek a humorral, ami jövés-menés közt ad nekem enyhülést, de a humor is energiaigényes, hiszen agymunkával jár, tehát én magam is lazítok, és őszintén élvezem! Annyira jó a kedvenc zeneszámaimra ellazultan hátradőlni és csak nézni ki a fejemből, vagy behunyva a szemem szundítani. Ne érezz szégyent, igenis pihenj, amikor az agyad vagy a tested szól, hogy állj le! Az életed múlik rajta. Igen, belehalhatsz a túlhajszoltságba. Szerinted miért vezetünk érrendszeri megbetegedések terén is az EU-ban? 
A tizedik jó dolognak a képzeletet választottam, mert segít elképzelni a láthatatlant, meglátni az összefüggéseket, felvázolni a lehetséges jövőképeket, a megoldási lehetőségeket. Csodálatos adottsága az agyunknak a képzelet. Ez az alapja az empátiánknak is! Nagyon fontos a fejlesztése. Ez teszi lehetővé számomra, hogy elképesztő mennyiségű adatot tudjak összefogni és egyetlen nagy képbe rendszerezni. Szerencsés vagyok, hogy a genetikai örökségemet nem hagytam veszni, hanem odafigyeltem a gondozására és fejlesztésére. Támogasd a képzelőerődet. Nyitottá tesz a világra, az emberekre, és a lehetőségeidre. Kérlek, gondolkozz el az én "tíz jó dolgomon" és állítsd össze a saját listádat. Csak szabadon. Határtalanul. Mert lehet, hogy fizikai lényekként sokféle korlátunk van, de azért a szellemünknek jelentősen nagyobb mozgástere van. Enjoy!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése