Melyik legyen az év fája?

Az Országos Erdészeti Egyesület ismét elindította az év fája szavazást. Tavaly nem írtam róla, de idén igen, mert három kedvelt fafaj mérettetik meg, amelyek mindegyike társul gombákkal: kecskefűz, nagylevelű hárs, rezgőnyár. Nehéz volt döntenem, mert mindhárom fontos, némi hezitálás után a rezgőnyarat választottam. A kecskefüzet kedvelem a barkája és egyedi levele miatt (nem hosszúkás, amikor először láttam a fafajt nyáron meg is lepett), a nagylevelű hárs virágzásakor csodás illat van és virága gyógyhatású, a rezgőnyár pedig az egyik legkiadósabb gombát adja nekünk a hegyvidéki erdők szélén ősszel, a vörös érdestinórut. Az erdőszél látható a nyitóképen októberben. Itt sokféle fafaj él a rezgőnyárral együtt, akár kecskefűz is. Hársfát meredek lejtőkön szoktam látni. A fák bárhol is éljenek, nagyon fontosak és nemcsak a faanyaguk miatt. Gyerekként én magam sem értettem, hogy miért kell törődnünk velük. Tereptárgyként kezeltem őket. Aztán gombászként megvilágosodtam és nem győztem dorgálni magam, hogy hová raktam a szemem és a józan eszem. A fák nagyon is kellenek nekünk. Ezért kérlek, te is szavazz valamelyikükre. Valószínűleg a nagylevelű hárs fog nyerni közkedvelt teája miatt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése