Furcsa nap

Ma sehová se mentem, mert erős szél fújt és potyogtak dolgok, valamint a hirtelen melegedés szinte fejbe kólintott, amikor kiléptem a házból az udvarra. Kiszaladt a számon döbbentemben egy erősebb kifejezés. Olvastam tegnap az előrejelzést, azonban megtapasztalni a valóságban az őrült hőmérsékleti hullámvasutat és a nyárias időjárást november 4-én még 43 évesen is meglepett. Ez az egész pont olyan meglepő mint 2007 februárjában a melegebb időre érkező erős hidegfront, ami este hózivatart okozott, majd órákon át zuhogott a hó és másnap negyven centis hótakaró volt a tájon és igazi tél. Időjárási kilengések mindig is voltak/lesznek, azonban nem ezek alapján gondolom, hogy valóban zajlik egy gyors klímaváltozás, amit felerészben biztosan a fajunk okoz. Észrevehetően tűnnek el az átmeneti évszakok, a téli havazások egyre ritkábbak, a nyár meglepően hosszú és sokszor forró, valamint növekszik a hőségnapok, trópusi éjszakák száma. Ezek nem kilengések, hanem fokozódó jelenségek. Nem tudom, hogy hol a vége.
A jelen időnek örülök és jó beleszagolni az eső, nedves föld, avar, és micélium illatú levegőbe. Terepen odakint szerencsésebb nedvesebb foltokon tömény gombaillat van, mert a kedvenceink szívós kitartással dolgoznak és ügyködnek a termőtest növesztésen. A ciklon esője pont életmentő lesz számukra. Csak ne jöjjön szél és erősebb hajnali fagyok! Remélem, jövő hétre a kitartóbb korhadékbontók termőtestei megjelennek a lakcímeken. Jó lenne gyarapítani az idei fotóalbumot, mert eddig nem túl sok gombafotó gyűlt össze. Hihetetlen, hogy például hamis céklatinóruról nem tudtam képet lőni, mert nem találtam egyet sem! Ugyanígy számos gyakori karakterfajunkról nincs 2021-es fotóm és sokukról már nem is lesz, mert melegkedvelő, így novemberben biztosan nem jön elő. Sok éve követem a kedvenceim életét, de ilyen még nem volt. Sajnos helyi természeti érték sorozatom sem igazán gyarapodott. A forró nyár lehetetlenné tette a terepjárást, valamint autós társ hiánya. Egy tartalomgyártónak eléggé fájó, ha nem tud anyagot gyűjteni. Ezért lettem csendesebb az utóbbi időben. Fölöslegesen töröm magam. Ráuntam önmagam gyötrésére. Csak annyit teszek meg, ami még örömet okoz. Minden mást dobok el. Nektek kár, ha a "múzsák elhallgatnak". Igaz, fogalmatok sincs róla, hogy mit vesztetek. Sóhaj.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése