Nyomokban gombát tartalmaz

Nyáron június 4-én, augusztus 6-án jártam a fő indikátor helyemen. Pedig normális időjárású évben minimum kéthetente kimegyek és végigjárom a felmérő útvonalamat. Idén nem kellett erőltetnem magam a nyári terepjárásokkal, mert a lehetetlen időjárás elsöpörte a nyári szezont. Nem jött két hetes esős periódus, ami pedig régebben egyáltalán nem volt ismeretlen a meleg évszakban sem. Ezek a hűvös hetek megkeserítették a nyaralók életét, de gombát adtak a gombászoknak. 2021-ben hat hőhullám döngött helyben és csak látvány felhők voltak, amik pár csepp esőt adtak. Az alkörmös is kókadni kezdett, pedig igazán szívós invazív gyom. Sajnos az augusztus végi komolyabb időjárás változás sem adott elég esőt, minimum 60mm kellett volna, de csak 30mm érkezett. Ennek hatására egy nagyon gyenge termőhullám indult el. Soha ilyen erőtlen kínlódást nem láttam még a háztájiban. Döbbenten kóvályogtam végig az útvonalamon. Természetesen örültem minden egyes előbújt termőtestnek. Azonban nyilvánvaló, hogy a szárazság nem eresztette markából a tájat. Minden termőtestet a helyén hagytam. Ezek a hősök megérdemlik, hogy spórázzanak. A képek sorrendje: nyárfa-érdestinóru "gyufafejek", kesernyés tinóru, szemcsésnyelű fenyőtinóru, nagy őzlábgomba, kerti tintagomba, és a szárazság színei nem az őszé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése