Negyedik lettem

Ma délelőtt hívtak a pesti vásárcsarnokból, ahol kedden a verseny volt, hogy kérnének néhány adatot tőlem a bérszámfejtéshez, mert pénzdíjas helyezést értem el. Egyből kérdeztem, hogy hanyadik lettem, mert sejtettem, hogy az első tízben leszek, de pénzdíjas helyezésre nem számítottam. Meglepett a válasz, a 4. lettem. Pedig kifogott rajtam három faj és néhánynál rossz nevet írtam, a nemzetséget felismertem, de a fajnév rossz volt, viszont lelkiismeretesen jelöltem az árusítható és védett gombákat. A hibákkal együtt ez egy nagyon jó eredmény. Legalább tudom, hogy mire kell figyelnem, mik a vakfoltjaim egy verseny helyzetben. Például totál csacsiság volt tőlem az első "büdös" galambgombát nem megszagolni, mert az asztal másik felén is volt egy rokon faj, ami külsőre dettó, de szagra már az igazi büdös volt, vagyis az elsőként látott rokont is a szaga leplezte volna le. Szóval lehetnek ilyen trükkös csapdák. A 60 fajból 30 tényleg könnyű volt, azoknál szinte automatikusan írtam fel a neveiket a listára. Hogyan is foghatna ki rajtam egy 8 centis karcsú őzlábgomba, egy összeszáradt lila pénzecskegomba, egy félig lepusztult cafrangos galóca, amikor ezeket sokszor láttam már mindenféle formájukban. A gyönyörű gyilkos galóca és nagy őzlábgomba szinte jutalompont volt, azonnal nyújtották a névjegykártyájukat. Utóbbinál jelöltem árusíthatóságát, ahogy a karcsú őzlábgombánál is. Emlékeim alapján csak két védett faj volt: olaszgomba és élősdi tinóru, árusíthatóból, ami még eszembe jut: nyári és késői laskagomba, nyári vargánya, barna gyűrűstinóru, sárga rókagomba.
Meglep, hogy ennyire jó voltam. Azért bőven van gomba, amit még sosem láttam.

Megjegyzés: A légyölő galócás képet ma lőttem Pósteleken. A versenyen is volt belőle.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése