Bükkben voltam

Elvittem terepgyakorlatra a szakellenőr tanulókat. Szerettem volna, ha látnak friss termőtesteket és sok fajt, így Bükkszentkeresztet választottam, mert tudtam, hogy a miskolci gombásztársak mindent megtesznek, hogy a gombanapok kiállítására gombákat szerezzenek. Ez a tapasztalatom bejött, és valóban volt kiállítás. Pechünkre hamar kezdett megtelni a település látogatókkal, a zsúfoltság miatt időben le kellett lépnünk. Jól tettük, hogy korán távoztunk, mert kifelé menet két kilométeres kocsisor várt a bejutásra. 
Nem lőttem sok képet a bükki útról, mert a tanulóim oktatására koncentráltam. Az egész gyorsan lepergett. Pénteken indultunk, estére érkeztünk meg a szállásunkra. Szombaton hétkor indultunk el Bükkzsércről Bükkszentkeresztre át a Bükkön. Ez azért tetszett. Tényleg átvisz az út a hegység közepén. A szárazság lelombozott, a fákat is. Nem az időszerű lombszíneződés és levélhullás kísért minket. Remek élőhelyek mellett haladtunk el, de minden porszáraz volt. Csak a szűk völgyek alján éreztük a nedvesség illatát. 
A mostoha időjárás miatt külön tiszteletet érdemel a miskolciak mindenre elszántsága, hogy messzire mentek a gombákért. A szeptember eleji nagy dunántúli esőzés hatása még kitartott, onnan is jöttek gombák, de a szlovák határról is. Tehát megérte átugranunk a Bükkbe, ahol utoljára 2013-ban jártam, amikor én végeztem el a szakellenőri tanfolyamot. Jó lenne többször visszatérnem északra, mert szeretném az őserdőt is látni, ami most kimaradt a nemzeti park munkatársainak leterheltsége miatt. A hétvége rendkívül mozgalmas volt a Bükkben és mi is sok túrázót láttunk hazafelé indulva.
Vasárnap még egy terepgyakorlata volt a tanulóknak. Pósteleken néztek körül és a háztáji indikátor hely nem hagyta gomba nélkül őket. Kb. tucat faj kikínlódott néhány termőtestet. Ezek mind régi lakói a kastélyparknak és környékének. Gyakorlatilag pontosan ismerjük a helyüket. 
Tehát a miskolci gombászoknak és a háztájinak hála az aszály ellenére a leendő szakellenőrök eredményes hétvégén vannak túl. A vizsgájuk közeledik, minél több gombát kell látniuk. A gyakorlat a legfontosabb. Az elmélet csak hasznos támasz. Ne feledd, a gombák mindig készek meglepni minket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése