Budapesti kirándulás

Szeptember végén megkaptam az értesítőt a gombafelismerő versenyről, de az utolsó pillanatig halogattam a jelentkezést, mert ebben a hónapban 49 ezer forintból gazdálkodok és az utazás -14-be "fájt" nekem. De aztán október 5-én, a jelentkezési határidő napján csak felhívtam a gyulai piacirodából a szervezőt, hogy én bizony megyek. Elgondolkoztam, hogy hogyan írhatnék a kissé titokzatos gombafelismerő versenyről: csak úgy ha jelen vagyok. Ezért hétfőn már vonatra ültem és ötre Budapesten voltam. Elmentem a TIT-be, mert tudtam, hogy ott lehetőségem lesz gombákat látnom felkészülésként. Sajnos az előadást nem hallgattam meg, mert közel három órás vonatozás után nem tudtam ülve maradni újabb másfél óráig. Muszáj volt állnom és a gombás asztal körül jönnöm-mennem. A TIT-ben jó volt az ismerős kollégákkal találkozni, de gyorsan telt az idő és negyed kilenckor elindultam a pesti szállásomra. Bár másnap rájöttem, hogy elég lett volna a kora reggeli vonattal jönnöm, mert nyolckor a verseny kezdetekor csak egy kolléga volt a Fővám téri nagycsarnokban. Ezért hamar bejutottam a gombákhoz. Kaptam egy sorszámozott listát, amelyre a neveket kellett írni egytől hatvanig. A határozásra 35 perc volt, tehát nem töprenghettem túl sokat. Ezért habozás nélkül megindultam és 28 perc alatt megkerültem az asztalt. A fele egészen könnyű volt, a másik felében már voltak fejvakarós gombák. Biztos, hogy nem kerültem be az első ötbe, de legalább végre részt vettem a gombafelismerő versenyen. Mivel sok időm volt hátra a kiszemelt vonat indulásáig, egy régi tervemet pipáltam ki és visszatértem a Budai-hegységbe, ahol utoljára 2013-ban a szakellenőri tanfolyam egyik terepgyakorlatán jártam, akkor Szépvölgybe jutottam el. Most Hűvösvölgy volt a választottam. Egy picikét járni akartam a kéktúrán, de Dunántúlon. Amikor elértem a Hármashatárhegyi repülőtér gyepét, akkor megéreztem egy jellegzetes illatot. Szimatoltam, és ismerősnek találtam, ugyanezt érzem az Őrségben is. Jó volt a pár órás kitérő az ország fejlettebb részébe. Kis pihenés után visszatértem a villamos megállóhoz és elindultam a hazafelé vezető útvonalon.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése