Kucsmagombás napok

Pénteken és szombaton is terepre mentem. A képet 31-én, a videót 30-án készítettem ugyanott, a kedvenc nyárfa ligetemben, ahová 2007 óta járok. Itt találtam életem első kucsmagombáját, ami a Verpa bohemica volt. Azóta láttam fattyút, hegyest, ízletest, és ha a reményeim nem csalnak, idén meglesz a pusztai is. A bőséges talajnedvesség kedvez a kucsmagombáknak. Most viszont a cseheknek örültem, amik tökéletes állapotban kerültek elő a vastag avar alól. Élmény hibátlan termőtesteket felvenni, amik frissek és ruganyosak. Ráadásnak sikerült összehozni a természetnek a kedvenc fotótémámat, kucsmagomba bújt ki ibolya tövénél. Ez már igazi tavasz. Amilyen hamar csak tudok, ismét futok a gombák után. A hosszú tél után a legjobb minél több időt a szabad levegőn tölteni.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése