Indul a szezon

A gombász életét jelentősen befolyásolja az időjárás. Nincs ez másként a szezon elején sem. A február végi rohama a télnek kitolta a szezon kezdetet, ami egészen korainak tűnt látva a sok osztrák csészegombát február tizedikén. A kemény fagy megállította a gombákat, de a héten zajló jelentős melegedés hatására ismét életre kelnek és hó végére fantasztikus látványban lesz részünk a nyárfásokban, hol szőnyegszerűen fog nőni a cseh kucsmagomba. Kiadós csapadékú telek után nem lehet lépni a csehektől. Mindenhol ott vannak. Aztán jönnek a fattyú és ízletes kucsmagombák, és mulcsos ágyásokban felbukkanhat a hegyes is. Nincs sok időnk a termőhullámig, így ideje készülődni.
Március 21-én a könyvtár mozi szobájában gombaklub. Ismertetem a fontosabb tavaszi gombákat és hasonmásokat. Aki jelentkezett a Gombászni jó! kezdő gombaismereti kurzusra, ide már érdemes eljönnie. 

Március 24-én lesz az első túra Pósteleken. Gumicsizma vagy vízhatlan lábbeli és kullancsriasztó használata erősen javasolt. 

Most hétvégén a vasárnapi program elmarad!

Megjegyzés: A plakáton szereplő tulipán csészegomba fotóját innen vettem. Sajnos még nem találkoztam élőben a faj termőtesteivel, de idén igyekszem rálelni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése