Csészegombának álcázza magát

A bordás serleggomba Helvella acetabulum csésze alakjával kissé becsapós, csészegombának tűnik, de nem az, hanem egy papsapkagomba. Azonban a formája ihlette a magyar nevét, akár 15cm átmérőjű példányai valóban hasonlítanak a serlegre. A képen jól látszódnak az oldalán lévő "bordák" is. A fotón idősebb, túlkoros termőtest van. A fiatal serleggombák szabályosabb csészék, és csak a tönkszerű részükről felfutó bordák árulják el, hogy nem egy csészegombát találtunk.
A bordás serleggomba korhadékbontó. Homokos, meszes talajú lomb- és fenyőerdőkben terem áprilistól júniusig. Étkezési értéke nincs. Nem ehető.

Megjegyzés: A képet innen vettem.

1 megjegyzés:

  1. A héten láttam 20 cm-es példányt is. Egy nyárfás alatt tömegesen terem. Nem értem miért nem ehető. Én 20 perces főzés után a levét leöntve eszem. Tavaly csak megkóstoltam kétszer kisebb mennyiséget. Idén már négyszer is ettem belőle bőven. Nem okozott semmi problémát. Fűszerezve túrós csuszához keverve volt a legjobb.
    2013.05.23. Simsi Géza Kecskemét

    VálaszTörlés