Síkvidéki gombász a hegyen

A mai nap fő programja a szlovéniai túra volt. A túratársakkal elmentünk a Pohorje hegységbe, és Roglától pár kilométerre, 1256m magasságban felkaptattunk a hegyoldalra körülnézni. Született alföldiként eddig még sose gombásztam hegyvidéki terepen. Szerencsére a náthától és a kialvatlanságtól meggyötörten nem maradt erőm sokkot kapni, és mentem a többiek után a 45 fokos hegyoldalon. Arra gondoltam, hogy tutira nem itt fogok meghalni. A gondolatom igaznak bizonyult, mert a változatos terepakadályok ellenére: tömérdek letört ág, gally, magas fű, kő, csermely, fatuskó, csúszós moha-korpafű párnák, nem estem el és gurultam a mélybe.
A meglátogatott erdő ideális élőhelye a gombáknak, de rossz időben mentünk, mert alig találtunk ezt-azt. Egyetlen gomba keltette fel a figyelmemet, egy túlkoros acélkék döggomba Entoloma nitidum. Ez az egy öreg termőtest megkoronázta az élményt. Elégedetten jöttem le a hegyről.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése