Nyári gombák

Kora reggelre időzítettem a bejegyzést, hogy jól induljon a napod. A képválogatáson régebbi gombafotóimat láthatod. Színpompás felvételek, amiknek színét a nyári napfény erősítette fel. Négy melegkedvelő gomba, amik közül három kiváló csemegegomba, de az egyik hazánkban törvényileg védett. A császárgalóca a mediterrán térségből indult északnak, és míg a Kelet-Mecsekben találkozva vele picit sem lepődtem meg, de amikor a Zemplénben is megláttam, meghökkentem. A fotón szereplő példányt a Béli-hegység előterében gyertyános-tölgyesben fotóztam le 2018. június 17-én. A nyári vargányát 2016. június 4-én, a varashátú galambgombát 2020. július 5-én, a jobb felső sarokban látható rózsáskalapú tinóru bébit Kétkörösközben 2020. július 2-án. Ez az egy, amelyiket hiába főzöd meg alaposan, egyéni érzékenység esetén így is úgy is hasmenést okoz és nem is finom kísérletezőkedvű gombásztársam beszámolója alapján. A dátumokból láthatod, hogy igazi nyári gombák. Érdekes, de a császárgalóca meglepően sokáig képes teremni, van egy gerincen lévő tölgyes lakcíme, amiben október végén is találtunk belőle. Nem hittem a szememnek. Minden bizonnyal ezen erdőrész kedvező mikroklímája segíti a termőtest növesztését késő ősszel is.
Ha lenne elegendő csapadék, akkor júniusban berobbanna a szezon, de erre minimális az esély.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése