Esős nap ihlette emlékidézés

Pont három éve, vagyis 2019. május 28-án kora délután készítettem mobillal a fotót az átvonuló zivatarfelhőről, aminek csapadékja is jól látható a képen. A május sok esőt adott, helyben és hegyvidéken is csuromvizesek voltak az élőhelyek. Május 16-án például gumicsizmában csúszkáltam keresztül egy nagy pocsolyán, hogy be tudjak menni az erdőbe. A kiadós esők hatására tomboltak a kedvenceink. Ráadásnak meleg is volt, ami jót tett a rózsás tejelőpöfetegnek Lactarius stephensii, ami Kétkörösköz egyik különlegesebb gombája. (A képválogatás 11. képén látható.) Sokak örömére a nagy őzlábgomba és jóféle csiperkék is teremtek.
Május 26-án a fagyizónál ért minket utol a gombásztárs, aki helyi zsákmányát mutatta meg nekem, amit nagyon jól tett, mert erdei csiperkének szedett le barnapikkelyű csiperkét, ami gyengén mérgező. Ezeket kiválogattam. Aztán elkértem egy fotózásra a legnagyobb őzlábgombát és ha már az angol neve napernyő... Én aznap városi lakcímeket néztem végig, nem gyűjtöttem étkezési céllal gombát. Örültem az igazi májusi időjárásnak és a termőhullám felfutásának. Tudtam, hogy az eső bőven átáztatta a talajt, és a június is kiváló lesz. Tényleg az volt. Hamarosan lesz összefoglaló 2019 júniusáról.
A harmadik képen a 16. hegyvidéki gombászat közös zsákmánya látható. Ez egy gyönyörű válogatás volt ehető termőtestekből. A nagy fehér gombák nagyspórás csiperkék voltak, de a képen láthatsz nyári vargányát, tölgyfa érdestinórut és szemcsésnyelű fenyőtinórut is. Az élénksárga csöves tinórura több tippem is van, hogy mi lehetett, de biztosan ehető volt. A fotók visszaadnak valamit az eltelt évek dolgos napjaiból, amikor folyton a terepet jártam és gyűjtöttem az anyagot. A kemény munka nem spórolható meg, ha az ember szeretne értékes tapasztalatokat és tudást szerezni. Gombaínséges, aszályos időszakban tudok miből erőt meríteni. A gombák fantasztikusak. Lásd képválogatást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése