Születésnapomra

Ma töltöttem be a 44. életévemet és Oroszország megtámadta Ukrajnát. A világtörténelem meglódult. Sose vágytam ilyen meglepetésre! Gombászként döbbenten és iszonyodva nézem, ahogy egyik micofil nemzet a másikra támad vélt történelmi igazsága után loholva. A háború szenvedés és értelmetlen halálok áradata. Valójában nincsen győztese. Gondolj csak a világháborúk során elpusztult több milliónyi férfira, mindegy, hogy melyik oldalon harcoltak. Haláluk veszteség. Az orosz elnök megtébolyodott. Háborút indított Európa területén! Nem a NATO támadta meg Oroszországot, de még csak nem is az ukránok, hanem Putyin parancsára az orosz hadsereg indult meg.
Mindegy milyen nemzetiségű a nacionalista, ugyanabban a téveszmében szenved, amitől az elme megbomlik. Ezek nehéz témák. Meggyötrik a lelket. Humanistaként a rosszullét fojtogat. A bélyeg 1999-es kiadású. Ebben az évben lépett be hazánk a NATO-ba március 12-én és tört ki a koszovói konfliktus március 24-én. A családommal döbbenten követtük a tévében. Augusztus 16-án az orosz állami duma bizalmat szavazott Borisz Jelcin kormányfő jelöltjének, Vlagyimir Putyinnak. Aztán december 31-én lemondott Jelcin és Putyin lett az ügyvezető elnök. Ez ma már történelem, és mégis hat a jelenünkre. Hiszen még mindig Putyin vezeti Oroszországot a szakadékba.
A szovjet bélyegsorozat 1986-os kiadású és ismert mérgező gombák szerepelnek rajta. Ebben az évben hirdette meg Mihail Gorbacsov a peresztrojkát. Április 26-án felrobbant a csernobili atomerőmű négyes blokkja. Október 15-én megkezdődött a szovjet haderő kivonása Afganisztánból. Fogom a fejem, ahogy rácsodálkozom a múltra, amit megéltem, hiszen 86'-ban már nyolcéves gyermek voltam és 99'-ben fiatal felnőtt. Annyi mindenről írhatnék, több száz gondolat kavarog az elmémben. A zene ékesebben szól helyettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése