Ősz végén, tél elején

Délelőtt négyen kimentünk Póstelekre megnézni a fő indikátor helyemet. Gombásztársaim ehető gombákra, én csak információkra és szép képekre vágytam. Hónapok óta nem jártam kint, az aszály miatt nem láttam értelmét. Egyelőre nincs sok eredménye a novemberi esőknek, például a reptéri mező reménytelen. Teljesen üres. Pedig tíz éve állandó őszi program volt a lilatönkű pereszke gyűjtése a mezőn. Idén tutira nem fogom látni. Nem jött ki a zöldessárga pereszke, új nevén cirmoskalapú pereszke sem. Pedig évek óta ugyanott terem csertölgyek alatt. Viszont a téli hármas közül a júdásfülgomba apró, fél centis termőtestekkel jelzi, hogy kedvére van az időjárás. Hétfőn újabb mediterrán ciklon érkezik, így egy hét múlva biztosan bőven lesz belőle. Itt-ott már akadt téli fülőke is. Késői laskagombával a városban találkoztam. Odakint nyári laskagombák utolsóiból szedett egyikünk. Sőt még terem a déli tőkegomba is. Bár nem tudom, hogy a beígért erősebb hideg hullám miként fog hatni rá. Remélem, nem lesz tartós a fagyos időjárás!


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése