Fagyos hétvége

Ma fél fokkal ment nulla Celsius fok fölé a hőmérséklet és aztán meg is fordult, vagyis szinte egész nap fagyott. Vasárnap hajnalra -10 Celsius fok lehet, vagy hidegebb is, mert havas a felszín, gyenge a légmozgás és derült az ég. Látom a dél-nyugati égen a holdsarlót, és a tél csillagképeit. Azonban a keleti horizonton már megjelent a tavaszi égbolt egyik karakteres csillagképének a feje, az Oroszláné, ami felkelőben van. Február közepén a hajnali órákban a Nyári Háromszög teljes egészében látható, vagyis a télben megjelennek a meleg időszak jelképei. Ennek ellenére semmiképpen sem siettetném az időt. Örömmel trappoltam le-fel az udvarra hullott, megfagyott hórétegen és hallgattam a ropogását. Aztán lőttem a Canon kompaktommal néhány hangulatfotót, hogy legyen képes emlékem 2021 teléről. Pénteken Gyulán kikeleti bangitát fotóztam, ami a legkorábban nyíló díszcserjénk. A szülői házhoz kiugorva téli fülőkébe botlottam, a héten másodszor. Ezekről is tettem a képválogatásba fotót. Visszatérve a fagyos időre. Megtaláltam a cikket, ami megmagyarázza az időjárási anomáliát. Érdemes elolvasni. Ez nem igazi tél, annyira nem, hogy pár napon belül tavaszias hőmérsékletek robbannak be dél-nyugati áramlással. Természetesen lehetnek még további hideg betörések, de ezek nem pótolhatják az igazi hideg évszakot. Sajnos valódi a klímaváltozás, amit mi okozunk. Ha pechesek vagyunk, hőhullámos nyarunk lesz. Azonban előbb a tavaszi szezon menjen le aszálymentesen. Egyelőre az előjelek jók, bőven van víz és még jön csapadék. A tél, akármilyen is legyen az időjárása, ugyanúgy alkalmas túrázásra mint a többi évszak. Hamarosan terepre megyek.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése