Póstelek törékeny szépsége

Ma délelőtt gombásztárssal kimentem Póstelekre, ahol legutóbb július 19-én jártam. A gombaklubba kerestünk bemutató termőtesteket. Sajnos a gombákban gazdag élőhely a szárazság miatt nem sok mindent tudott adni. Pedig az egyik legjobb indikátor helyem kb. kétszáz fajjal! Ráadásnak a fajlistám újabb gombával bővült, amit eddig nem vettem észre. A képválogatás ezzel kezdődik, ami a galléros csillaggomba. Sikerült róla jó élőhelyi fotót lőni. Ma a Canonnal fotóztam. Pedig a felhős ég nem sok jóval kecsegtetett, mégis jók lettek a képek. A hajnali eső felért egy gúnyos kacajjal, a keményre száradt földút tetején a porból sarat csinált, de a földet nem áztatta át. Teljesen hiányzott az esős időszakokra jellemző illat. A száraz növényzet szagát éreztem. Ilyen aszályban kész csoda, hogy találtunk néhány mindenre elszánt gombát. Például a gyökérkapcsoltak közül a kesernyés tinóru új termőtesteket növeszt. Egyet felvettem a klub részére. Még négy gombát találtunk ketten: sárga csengettyűgomba, sárga gévagomba, rózsáslemezű tejelőgomba (egyetlen beteg pici), júdásfülgomba. Utóbbi öreg, visszaázott példány, vagyis fogyasztásra alkalmatlan, de kiállítani még jó. A hűtőben vannak a szombati túrán szedett bihari gombák. Ezek nem lesznek túl szépek négy nap után, de legalább növelik a kiállított gombák számát. Ha találtál valamit, hozd el a klubba. Öttől rakom össze a kiállítást. Fél hatkor kezdődik a klub.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése