Erre ráfaragtunk

2016. március 12-én voltam először virágos erdők túrán az Erdélyi-szigethegységben. Igazi, hűvös-esős nap volt, de délre elállt a csapadék és az égen nagy felhők úsztak csak időnként engedve utat a napfénynek. Pár év telt el, és egészen másmilyen időjárás fogadott a jól ismert helyen, a medvehagymásban, amit 2014 májusában fedeztem fel. Számomra mindig öröm terepen lenni, de ma szégyen és gyász vegyült a jó érzésbe. Álltam a patakparton és potyogtak a könnyeim.
Mi, mindannyian ellenségei lettünk az ökoszisztémának, ami életünket biztosítja. Olyan sebeket ejtettünk rajta, amik végzetesek ránk nézve is. Telepumpáltuk a légkört évmilliók alatt megkötött fosszilis szénnel, teleszemeteltük a világot ismeretlen anyagokkal, például műanyaggal, szinte totálisan kiirtottuk az erdőket, hogy kietlen monokultúrákat hozzunk létre, az egyedszámunk esztelen mértékűre nőtt és eszközeink extrém energiát zabálnak, amire nincs kapacitása a Földnek. Gyakorlatilag mindent mérlegelve, létezésünk fenntarthatatlan! És magunkkal rántunk a pusztulásba mindent, ami körülvesz minket. Velünk hal az egész csodálatos természet, amit gyerekkorom óta csodálok. És ennek a haláltáncnak én is résztvevője vagyok. Ezért a szégyen. A gyász pedig az elkerülhetetlen összeomlás miatt. Ne tagadj és ne reménykedj. Ezt senki sem ússza meg. És rettenetes lesz. De addig is gyönyörködjünk a maradék szépségben.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése