Lemezes tinóru

A lemezes tinóru Phylloporus pelletieri egy igazi különlegesség és bosszant, hogy szerdán nem én vettem észre. Gombásztársak ugyanabban az erdőben gombásztak, ahol mi, hárman, csak ők később érkeztek, így elkerültük egymást. Pedig nagyon örültem volna én is neki, főleg, mert addig ügyeskedtem volna, amíg sikerül élőhelyi fotót lőni róla. Ez a bizonyító fotó határozottan nem az igazi, szebbet érdemelt volna.
Egyből felismertem, amint a gombásztársam elővette és a kezembe adta. Ugyan csak képről ismertem eddig, de a sárga lemezek, nemezestinóru habitus láttán egyből tudtam, hogy milyen kincs került hozzám.
Igen, mindannyian jól tudjuk, hogy a tinóruknak csövecskékből álló termőrétege van, de mindig akad kivétel. A lemezes tinóru valódi tinóru, a Boletaceae családba tartozik.
Sajnos kevés termőtestet növeszt, nagy szerencse kell a megtalálásához. Remélem, egyszer nekem is összejön!

Hazánkban védett. Egy termőtestének eszmei értéke 5000 Ft.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése