Adventi naptáram: 18


A városi gombászatot 2007 óta csinálom, vagyis tíz éve. Gondolhatnád, hogy ennyi idő alatt már mindent láttam. Nos, nem. Mindig találok új lakót. Lásd az egyik korábbi bejegyzést a naptáramból. A rézvörös őzlábgombához hasonlóan a változékony tinóru Suillellus luridus is idei találat. Bár régebb óta élhet az Alsó-Körös soron, csak éppen sosem a termőidejében jártam feléje. Szeptemberben viszont  pont akkor nézelődtem a környékén, amikor kint voltak feltűnő termőtestei. Nehéz nem észrevenni egy közel 20 centi átmérőjű kalapot viselő gombát. Boldogan kocogtam az "óriások" felé. Amint megláttam a tönkjükön a vörös hálómintázatot, tudtam, hogy mivel van dolgom.
Városban találkozni egy ilyen nagy termőtestet növesztő tinóruval, extra élmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése