"Lovely day"

Eddig még sosem grilleztem, így tökéletes alkalomnak kínálkozott a közös program a gombásztársaimmal. Erzsi hozott asztali grillt, én hoztam a zöldségeket és kecskesajtot, aztán belevetettem magamat a grillezésbe. Mielőtt a forró grillbe raktam volna a barna csiperkét, padlizsánt, paprikát, előtte mindet átforgattam fokhagymás-bazsalikomos olívaolajban. Percek alatt fűszeres illatok lengték be a Boross László kutatóházat, én pedig elégedetten szimatoltam. A grillezett finomságok csak az előétel volt. Főételnek a frissen szedett gombákból készítettünk rizottót. A délelőtti gombászat során találtunk késői laskagombát, téli fülőkét, júdásfülgombát és persze nagyra nőtt fekete mirigygombákat, amik megtréfáltak minket. A téli fülőke kalapok és a késői laskagomba került a rizottóba. Közben mindenki csipegetett az apró süteményekből. Aztán előkerült a gofri sütő is, és végül komoly dilemmával találtuk szembe magunkat, mit együnk? Hiszen ott volt Eszter gyönyörű fatörzs tortája habcsók gombákkal is. Mindannyian dugig voltunk. Az elpilledés pillanatát megörökítettem. Az egész nap egyetlen csodálatos lebegés volt, nagyszerű ízelítő az ünnepek hangulatából.
Délután fél ötkor, miután elpakoltunk, rendet raktunk, hagytuk el a kutatóházat. Utoljára a házról lőttem egy képet a mobilommal. Azt hiszem, ilyen az igazi együttlét. Itt semmi kötöttség nem volt, mindenki szabadon cselekedett, és együtt működött, hogy az élmény tökéletes legyen. Az egyik legjobb közös nevező a gomba, és remekül összehoz minket. Legközelebb a kucsmagombák termőidejében jövünk össze egy közös főzőcskére, amikor a tavaszi gombákból készítünk ételeket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése