Visszatekintő 2015-re

Az óév búcsúztatáshoz hozzátartozik a visszatekintés, amikor végignézünk az év eseményein. Egyszerre tekintek 2015-re és 2016-ra, mert mindig készítek tervet. Ugyanezt csináltam egy éve, amikor 2014-től búcsúztam és egész este a vázlatfüzet felett elmélkedtem és jegyzeteltem, a bal kezemben egy naptárral. Jó volt 2014, de 2015 még jobb volt. Elégedetten mosolygok, mert mindent elértem, amit akartam.
Az év jól indult, mert január 4-én több hónapnyi ábrándozás után gyarapodott a "falkánk", és belépett az életünkbe Tuber, a labrador-vizsla keverék, aki azóta csodaszép legény lett. A gondozása és a nevelése feledtette velem a telet, repültek a hideg napok. Egyszer csak március lett, amikor megjelentek az első gombák.
Azért télen is csináltam egy jó programot, 2015 legszebb fotóiból kiállításom volt a Békés Megyei Könyvtárban. A januári megnyitó egyben az év első gombaklubja volt.
Aztán februárban elindítottam a Háztáji gombaismeretet. Összesen 20 előadást tartottam a könyvtárban. Majd ősszel bejött egy extra program, felkért az intézmény a fiókkönyvtárai számára egy előadássorozatra. Ez volt a Viharsarki gombafutam.
Majd jött még egy csoda, Gyula város önkormányzata felkért, hogy legyek a piac gombavizsgálója. Ezzel egy gyerekkori ábránd lett kipipálva, amivel mindig szórakoztattam Laci bácsit, hogy egyszer én is piaci szakellenőr leszek. Teljesült 2015-ben.
Egész évben mentek a gombatúrák a háztájiban és az Erdélyi-szigethegységben. Összesen tizenkilencszer jártam a hegyvidéken, és mindegyik út csodálatos volt. Érdemes visszanézni a túrák fotóit, mindegyikről vannak képek a blogban. Egy júliusi bejegyzésben összefoglaltam a túrázás lényegét, hogy mit ad nekem a természetjárás a csapatommal. Hálás vagyok nektek, hogy látogattátok az előadásaimat és gombásztatok velem. Köszönöm!
2016-ban a gombatúrák folytatódnak, háromról már van esemény a Viharsarki gombászok facebook csoportban. Közben zajlik a gomba-szakellenőri képzés Békéscsabán, amiben én is részt veszek nyártól, mert négy terepgyakorlatot fogok vezetni. Az első június 19-én lesz, és nagy valószínűséggel a Béli-hegységbe viszem a csapatot.
Aztán vannak még egyéb terveim és teendőim is. Garantáltan pörgős évem lesz, amilyen 2015 volt.
Várlak 2016-ban is, hogy együtt járjunk a gombászösvényen. BÚÉK!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése