Gombás ez+az

A szalvétatechnikával mindenféle tárgy díszíthető. Találtam otthon egy régi füzettartót, ami a húgomé volt. A kalózmintája nem tetszett, így az egészet bevontam félfamentes rajzlappal, majd kidekoráltam szalvétákból kivágott erdei gyümölcsökkel és gombákkal.
Sok füzetet, papírt és egyebet hurcolok nap-nap után a hátizsákomban. Jobb védenem a papírholmikat. Ezért akartam egy füzettartót, és lett is egy egyedi darabom.
A bal oldalon jégkrémes doboz van kidekorálva színes gépírólappal és szalvétadarabkákkal. Ebben tartom a szebb gombamúmiáimat. Ezek közül néhányat kitettem az asztalra: tobozgereben Auriscalpium vulgare, légyölő galóca Amanita muscaria, szegett tapló Fomitopsis pinicola, nyárfa-érdestinóru Leccinum duriusculum, szürke pöfeteg Bovista plumbea. 2013-ban sok gombát szárítottam meg egészben az ablakpárkányon. Ezek zöme a mai napig jól használható gombaismeret átadására. Azonban idén lecserélem az egész gyűjteményt. Előbb-utóbb mind tönkremegy.
A gyönyörű fungáriumom szintén megvan. Újabb preparátumokkal bővítem, amint lesz gomba.
Kedvelem a szalvétatechnikát, gyors és egyszerű.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése