Helyzetjelentés

A kora reggeli öntözés után elmentem a piacra megnézni a szakellenőr kínálatát. Bár van néhány remek erdélyi helye, de még így is csak néhány öreg ízletes vargányája Boletus edulis, termesztett gombái: kétspórás csiperke Agaricus bisporus barna színváltozata, shiitake Lentinula edodes, és pár darab nyári szarvasgombája Tuber aestivum volt. Ezek közül két darab elkelt. A bal alsó sarokban látható üvegben vannak a szarvasgombák.
Ma délután is átment Erdélybe, mert az ottani kapcsolata szólt neki, hogy talált sárga rókagombát Cantharellus cibarius. Kár, hogy vasárnap reggel a gyulai piacon fog tartózkodni és nem a törzshelyén.
A rókagombát a vargányánál is jobban szeretem. Sajnos nekem még idén nem volt hozzá szerencsém, de azon vagyok, hogy rátaláljak. Imádom a színét, illatát, ízét. Bár jobb lenne kímélni, mert visszaszorulóban van.

Kiegészítés: Elfelejtettem kitenni, mert elkerülte a figyelmemet, hogy idén is megrendezésre került a Zempléni Gombafesztivál. Most hétvégén van.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése