Városi séta

A múlt heti pazar termőhullám után kíváncsi voltam, hogy maradt-e bármilyen gomba a városi élőhelyeken. Gyakorlatilag egy faj növeszt még új termőtesteket az ehetetlen kesernyés tinóru, amiből most idősebb példányokat fotóztam le. A nyitóképen ecetmuslica látható hamis céklatinóru kalapján, mert ebből a gombából is találtam pár darabot. Szerencsénkre mediterrán ciklon érkezik jövő hét elején és több helyen várható kiadós csapadék. Tökéletes időzítés. A gombák még nem álltak le, időben kapnak frissítést.
Az Árpád-soron találtam a két tinórut, más nem volt. Ezért megfordultam, és az Alsó-Körös sorig sétáltam el, ahol van néhány déli tőkegomba lakcím. Kellemes meglepetés ért, találtam egy középidős csokrot. 

A fotóim a valóságot mutatják. A kicsi dolgok is gyönyörűek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése