Őszi plakát

Tegnap kinyomtattam és kiraktam a szokott helyre, a Körösök Völgye Látogatóközpont bejárati ajtajára. Könnyű észrevenni az A/4-es mérete ellenére, mert színes és szép.
A háttérhez a legutóbbi erdélyi túra során lőtt legjobb képemet használtam fel. Egyszerűen csodaszépnek látom a gomba és az erdő harmóniáját. Jók a fények is, élénkek a színek. Jó fotó. Egyébként egy farkastinóru látható rajta, ami ehetetlen (mérgező), így a helyén maradt. A kis képek is saját fotóim. A felsőn a múltkori gombaklubra gyűjtött gombák láthatók szállításra készen. Negyvenkét faj volt. Ez volt az egyik oka annak, hogy eredményesnek ítéltem meg a szeptember tizennyolcadikai gombaklubot. A középső képen sokak kedvence, a mesegomba látható, ami a légyölő galóca. Étkezési értéke nincs, "bolondgomba". Az alsó képen az egyik legfurább gomba van, ami szép, különös, de rokonaihoz hasonlóan büdös, a tintahalgomba. A bébi gombát az augusztus tizenhetedikei túrán fotóztam le. Az egy nagyon jó gombatúra volt, sikerült pár kedves fotót készítenem, amit szívesen nézegetek: fényben álló bükkfa, házikó a hegyen, pókfonálon függő levél, kenyérgomba duó, és a tintahalgomba.
Idén tizenhárom túrán vettem részt, és még lesz kettő-három erdélyi utam. Remélem, azokon is sikerül csodás fotókat lőni, amiket aztán felhasználhatok a késő őszi plakát elkészítéséhez! Jó dolog a természetben járni és onnan képeken hazahozni a kincseket.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése