Nincs két egyforma

Lassan meglesz a 100. túrám az Erdélyi-szigethegység területén, de eddig még nem sikerült két egyforma képanyagot készítenem. Ennek egyik oka, hogy tavaly augusztus óta egy 2006-os Canon kompakttal dolgozom és végre ráéreztem a használatára, a másik, hogy mindig más az erdő az időjárás miatt. Bár ezektől még meglepő és kellemes végignéznem a mappákat: a változatosság gyönyörködtet. Tehát a mai napon új képekkel gyarapodott a már így is tekintélyes gyűjteményem, és elégedett vagyok a teljesítményemmel. Közben azon töprengek, hogy időszerű lenne egy kicsivel jobb kompaktot beszerezni, hogy a minőség javuljon. Szegény öreg gépben még igen csak picike érzékelő van. A gombák megérdemlik, hogy igazán pöpec fotókkal örökítsem meg termőtesteiket.
A mostani túrán a Spinellus fusiger fotója (8. kép) sikerült a legjobban. Ez egy fejespenész a járomspórás gombák osztályából, ami kígyógombákon élősködik. Ezzel kihoztam a jelenlegi maximumot magamból és a gépből is.
A mai túra teljesen szabvány volt. Síkvidéki gyertyános-tölgyesből fel a lucfenyvesbe a bükkös kihagyásával. Sajnos a patakvölgyre nem maradt idő, de így sincs okom panaszra. A fajgazdaság teljesen rendben volt. Láttam ennél sivárabb augusztusi kezdést, amikor csak egy marék gomba jött össze. Most étkezési céllal nem gyűjtöttem gombát, két gombásztársam szedte az ehető fajokat.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése